High Line, New York City

The High Line runs along 10th Avenue from 30th Street to Victory Street.  It is a park at the third story level that used to be elevated railroad tracks.  For a better description, click the photos above.

The entrance at 20th Street and 10th Avenue

Facing south from 20th Street and 10th Avenue

Facing north from 20th Street and 10th Avenue

The Hudson River is in the background.

Artists drawing the view of 10th Avenue

Bird houses, bird feeders and alot of little birds…Les nichoirs, des mangeoires d’oiseaux et beaucoup des petits oiseaux.

14th Street seen from High Line

Near 15th Street

15th Street seen from an outdoor bar that served beer, wine and sandwiches.  I had a glass of Ommegang Witte. It was good!…Je me suis arreté pour boire un verre d’Ommegang Witte dans un lieu à 15me rue où ils vendaient de la bière, du vin et des sandwichs. Elle était bonne!

The Lot On Tap on 30th Street west of 10th Avenue. I had a Brooklyn Elevated Wheat and it was good!…J’ai bu une bière (Brooklyn Elevated Wheat) et elle était bonne!

La Haute Line cours lelong 10me Avenue de 30me rue à Victory Street.  C’est un parc au niveau du 2me étage qui était un chemin de fer élevé.

La Haute Line a été construit par le New York Central Railroad entre 1929 et 1934 pour lever les dangereux trains de marchandises au dessous les rues de Manhattan.  Les trains de la Haute Line transportaient au niveau du deuxième étage la viande, les légumes, les fruits et les laitiers aux entrepôts et aux usines. 

Pendant de nombreuses années, la Haute Line était une partie essentielle du paysage de fabrication.  Cependant, comme le camionnage ont commencé à remplacer le rail comme le principal moyen de transport des marchandises de New York, la circulation des trains a baissé sur La Haute Line, et la section sud a été démolie.  En 1980 les trains avaient cessé de fonctionner.

En 1999, avec la Haute Line menacé de démolition, deux habitants du quartier, Joshua David et Robert Hammont, ont plaidé pour la préservation et la réutilisation de la structure.  En 2002, grâce au leadership du maire Michael Bloomberg et le New York City Council, la Ville de New York a courageusement engagé à transformer la Haute Line dans un parc unique en son genre.  Un design innovant a été au centre de la vision.

Advertisements
Gallery | This entry was posted in High Line and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to High Line, New York City

  1. Gerard says:

    Here is a post about the Promenade Plantée in Paris which is older than the High Line and very similar:
    http://ontheluce.com/2011/11/03/paris-promenade-plantee/

    Voici une poste conçernant La Promenade Plantée à Paris qui est plus vieille que La Haute Line et très similaire:
    http://ontheluce.com/2011/11/03/paris-promenade-plantee/

What do you think? Que pensez-vous?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s