Memorial Day Weekend 2011

     Memorial Day is a day of remembrance for those who died serving the United States. It is the last Monday in May. There are parades to remember the veterans. In the United States parades are always civilian – – not military like alot of other countries have. There are veterans groups, marching bands from schools, organizations like the Boy Scouts, church groups and clubs as well as trucks from the Post Office and the Fire Department.
Memorial Day weekend is also the unofficial start of summer. It’s a weekend for picnics and backyard barbecues.
On Saturday I went to the Jones Beach Air Show. It was not as good as in previous years because this year the Blue Angels and the Thunderbirds did not participate.
On Sunday I went to the World Trade Center site in Manhattan. The September 11th Memorial Museum and the Freedom Tower are being built. There is alot of construction activity.
On Monday I went to the local town parade which lasted about an hour. Afterwards there were a few speeches and the names of all the soldiers from the town that had been killed in wars was read.

Memorial Day est un jour du souvenir pour ceux qui sont morts au service des États-Unis. Il est le dernier lundi de mai. Il ya des défilés de se souvenir des anciens combattants. Les défilés des États-Unis sont toujours des civils – – pas militaire, comme beaucoup d’autres pays. Il y a des groupes d’anciens combattants, des fanfares des écoles, des organisations comme les scouts, les groupes religieux et les clubs ainsi que des camions de la Poste et le service des incendies.
     Memorial Day week-end est aussi le début officiel de l’été. C’est un week-end pour les pique-niques et les barbecues.
     Samedi je suis allé au spectacle aerien à Jones Beach. Il n’était pas aussi beau que les années précédentes parce que cette année les Blue Angels et les Thunderbirds n’ont pas participé.
     Le dimanche j’ai visité le site du World Trade Center à Manhattan. Le 11 Septembre Memorial Museum et la Tour de la Liberté sont en cours de construction. Il ya beaucoup d’activité de la construction.
     Le lundi je suis allé à la parade de ville local qui a duré vers une heure. Ensuite il y a eu quelques discours et les noms de tous les soldats de la ville qui avaient été tués dans les guerres a été lu.

Advertisements
Gallery | This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Memorial Day Weekend 2011

  1. Mireille says:

    En France, il y a une cérémonie pour chaque guerre, le 11 novembre pour la guerre de 1914-1918 et le 8 mai pour celle de 1939-1945. Ce jour là, il y a une cérémonie devant le monument aux morts, les fanfares jouent quelques airs militaires. Souvent, il y a les anciens combattants qui portent les drapeaux, les pompiers et le conseil municipal. C’est le maire qui fait un discours et qui dépose une gerbe de fleurs.
    Ce sont également des jours fériés chez nous.

What do you think? Que pensez-vous?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s